بلاگ

قهوه بدون کافئین یا De-cafe Coffee

قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین یا De-cafe Coffee قهوه ای است که طی فرایندی حدود 97 درصد کافئین موجود را از دست داده است.

اگر جزوه افرادی هستید که عاشق نوشیدن قهوه هستید ولی بنا به دلایلی از جمله حساسیت به کافئین یافشار خون بالا و … به دنبال محدود کردن میزان کافئین مصرفی هستید ما به شما قهوه بدون کافئین یا دی کف (De-cafe Coffee) را پیشنهاد می دهیم.

این نوع قهوه که از دانه قهوه معمولی استخراج میشود، مقدار زیادی از محتوای کافئین اش قبل از فرآیند برشته کاری و آسیاب از بین می رود.
برای این منظور معمولا دانه ای قهوه را در آب یا یک حلال ارگانیک می شویند،گاهی هم از دی اکسید کربن یا فیلتر زغالی (فرایند آب سوئیسی) استفاده می شود.

البته باید بدانید که این قهوه همچنان خاصیت هوشیار کردن انسان را دارد چرا که همانطور که گقته شد حدود 97 درصد کافئین از بین رفته و همچنان اندک کافئین در این نوع قهوه موجود است.

معمولا در یک فنجان قهوه بین 70 الی 140 میلی گرم کافئین موجود است که این مقدار به نوع قهوه و روش دم آوری واندازه فنجان متفاوت است، در طرف مقابل در یک فنجان قهوه بدون کافئین حدود 3 میلی گرم کافئین موحود است.

اما همانطور که نوشیدن قهوه بدون کافئین فوایدی از جمله کاهش دیابت نوع 2 یا موثر در جلوگیری از سکته های مغزی و قلبی دارد و برای زنان باردار و افرادی که به کافئین حساسیت دارند توصیه می شود، به خاطر حلال هایی که در فرآوری آن استفاده می شود، نگرانی هایی ایجاد کرده است که البته طبق تحقیقات پزشکی این نگرانی رمانی می تواند مورد توجه باشد که در مصرف آن صرفه جویی شود (بیشتر از 4 یا 5 فنجون در روز) که البته زیاده روی در مصرف هر نوع نوشیدنی کافئین دار مضر است.

در انتها باید گفت قهوه چه بدون کافئین باشد چه با کافئین چه فرانسه باشد یا ترک و اسپرسو ، یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین نوشیدنی های دنیا است ( بعد از آب در رده دوم نوشیدنی های دنیا قرار دارد) که خواص بی شمار آن بر کسی پوشیده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *